Tid for cruise!

9. sep, 2022 | Aktuelt | 0 kommentarer

Før sommeren jobbet vi ut et kreativt konsept og merkevarebyggende lanseringskampanje for det nyoppstartede cruiseselskapet Holland Norway Lines.

Med det kreative konseptet «Tid for cruise» får Holland Norway Lines et unikt og treffende slagord, samtidig som det også kan være essensen i et verdibyggende eller salgsutløsende budskap. «Tid for høstferie? Tid for cruise!», «Tid for julebord? Tid for cruise!», «Tid for å gi mannen litt ekstra oppmerksomhet? Tid for cruise», osv., osv.

I lanseringskampanjen valgte vi å fokusere på minicruise i helgene. Rett og slett for å gi folk en påminner om hvor fort rutiner spiser opp de få helgene man har til rådighet. Det er en tid for alt, som for eksempel den berømte fredags-tacoen. Men av 52 fredagstacoer i løpet av et år, skaaaaaader det jo ikke å bryte rutinen litt. Med andre ord, det er «tid for cruise».

For å få maks ut av budsjettet ble manuset skrevet og lest inn slik at det sto like sterkt som rene radiospotter, men også som fortellerstemme for reklamefilmene. Olli Wermskogs folkelige satirestemme var med i tankene allerede da manus ble skrevet. Han passer perfekt for konseptet og som en signaturstemme for Holland Norway Lines.

Spottene ble kjørt P4 og Radio Metro. Hovedspottene fikk en påfølgende mini-spot i samme bolk for å skape ekstra oppmerksomhet. Filmene ble tatt ut i digitale kanaler.

Siste fra Aktuelt:

Vi ansetter ny daglig leder!

Vi ansetter ny daglig leder!

Vi styrker laget og henter inn Simon Samdal. Simon kommer til S & B-N fra Nordisk Film Shortcut i Oslo der han har hatt stillingen «Head of Commercial», og skal nå ta på seg jobben som ny daglig leder hos oss.     - Råere enn PennywiseSimon Samdal er 29 år og har...

Vipers 2021

Vipers 2021

Tidligere i høst hadde vi tidenes shoot med Vipers Kristiansand og Stian Foss på Aquarama her i Kristiansand. Her er et lite utvalg av noen av bildene. Vi er superfornøyde med resultatene og så imponerte over alle spillerne som kastet seg ut i en litt annerledes shoot...

Andreas Hus

Andreas Hus

Noen prosjekter krever ekstra innsikt og respekt når man skal lage kommunikasjonsløsninger. I Norge lever over 6000 barn med livsforkortende sykdommer. Om ett år åpner Foreningen for Barnepalliasjon (FFB), Norges første barnehospice som skal ligge i Kristiansand. Et...

Nytt ungt og kreativt blod på huset

Nytt ungt og kreativt blod på huset

Etter en lang ansettelsesprosess med 90’ish søkere, falt vi til slutt ned på talentene Eline Langøy Brattsti og Nicolai Bye. Eline Langøy Brattsti (24) er nyutdannet innholdsprodusent og digital markedsfører med Bachelor i Kommunikasjon og medier fra Universitetet i...