Image

Visit Sørlandet

Ekte (S)kjærlighed!

S & B-N fikk i oppgave å lage en tidløs kampanje for Visit Sørlandet. Det nasjonale kreative konseptet skulle bygge merkevaren, samt trigge barnefamilier til å velge Sørlandet som destinasjon for en etterlengtet sommerferie.

Høsten 2022 utførte Visit Sørlandet en omdømmeundersøkelse
av det norske markedet. Denne undersøkelsen gav oss innblikk i å finne hva som trigget nordmenn i inspirasjonsfasen av sommerferieplanleggingen. 84% meldte at de ville oppleve skjærgården og alt den har å tilby. Klisjeene scoret høyt. Sørlandets vakre skjærgård tikker på alle ønsker om ro, kos, varme og det å være sammen. Oppleve noe godt sammen, som familie. Blant holmer og knatter ligger minner fra en tid hvor man hadde tid. Øyeblikk som motiverer til å velge det å ha tid sammen. Kampanjen skulle reflektere dette. ALLE kan oppleve skjærgården, uansett størrelse på lommebok eller opphav. Inkluderende og inspirerende. Det
beste i livet er gratis, i dette tilfellet; Skjærgården. Resten av mangfoldet Sørlandet har å by på, blir en stor bonus.
Med å ta i bruk «S’en fra Visit Sørlandet sin profil, å bruke den kreativt som innledning til ord og uttrykk, fikk Visit Sørlandet også tatt eierskap til klisjeene – på en emosjonell måte. Med blaude konsonanter. Sterk avsenderidentitet og merkevarebyggende på en og samme tid.

Teamet bak kampanjen:
.
Christian Bråthen-Nordland Strateg / Regi / Art director / Tekst
.
Jostein Syvertsen Rådgiver / Prosjektleder
.
Elise Vandbakk Foto / Innholdsprodusent
.
Denys Dekhtiarenko Motion Graphics
.
Mona Konuralp Ansvarlig fra kunde
Lyst på noe slikt for din merkevare?
(S)kjærlighed er…

Vi ville skille kampanjene ut med å ta i bruk nære emosjonelle øyeblikk som smaker skjærgård og kjærlighet.

Fokusere på stemning, når dagen er over, alt er opplevd og roen senker seg. Kosen er helten, men skjærgården leverer fremdeles.
Nå nytes den. Den krever ingenting av deg. Den bare er der som en trygg og god ramme rundt sommerferien din.

Look & feel med «retrostil» på bilder, speilet tidløse minner – gjennom generasjoner.
Kampanjen ble tatt ut nasjonalt, med trykk på målgruppen i Meta. Korte snutter på 6 og 10 sekund, ga oss mulighet til å være svært synlige og samtidig skape et samlet kampanjeuttrykk i alle flater og formater.
Alle annonser ledet inn på en egen kampanjeside full av (S)kjærlighedstips for planlegging av unike sommerferieopplevelser.

C2A som vekker følelser
Eksempel på karusell i Meta