KUNDE:
USUS/Visit Sørlandet

OPPDRAG:
Sommerferien 2020

I sommer frarådet UD på ubestemt tid utenlandsreiser som ikke var helt nødvendige på grunn av koronapanedemien. Dermed ble det Norgesferie for de aller fleste nordmenn.

Oppgaven for denne kampanjen var å skape et kreativt konsept som skaper engasjement og inspirerer folk til å legge sommerferien sin til Sørlandet i 2020. Sørlandet er mange nordmenns feriefavoritt. Her finner du Dyreparken, hvitmalte sørlandsbyer og skjærgården med deilige strender, båtliv og hyttekos.

Vi måtte skape en kampanje som skilte seg ut fra de flotte, visuelle bildene av et postkort-Sørland. De fleste i målgruppen vet dette allerede, og de andre regionene vi ‘kjemper mot’,  kan lett fremstå som like naturskjønne på sin måte.

En utfordring var at produksjon av konseptet måtte være gjennomførbart innen den korte tiden vi hadde til rådighet før sesongen startet for fullt. 

Kampanjen skulle kunne tas ut nasjonalt, regionalt og lokalt, alt ettersom Corona utarter seg.

Vi lagde birdsview og seaview av Sørlandet med å ‘utstyre’ en måke og en makrell med kamera. Med akseptert overdrivelse kan folk få et innblikk i alt fra rafting i Evje til restauranten Under på Lindesnes..

Det ble også satt opp gratis karikaturtegninger i Bergen og Oslo. De som ble tegnet ble tegnet inn på forskjellige opplevelser på Sørlandet. Dette var igjen for å synliggjøre tilbud og inspirere til å velge Sørlandet som feriedestinasjon i sommer.