Reklamebyrået S & B-N styrker laget med ny daglig leder
Kristiansand-byrået S & B-N ble startet opp i 2013 av Christian Bråthen-Nordland og Jostein Syvertsen og har flere av Sørlandets mest kjente merkevarer på kundelisten. – Vi er et byrå som jobber tett på, langsiktig og helhetlig, lokalt, nasjonalt og internasjonalt, med kunder som Hennig-Olsen, Dyreparken og Blå Kors. Dette har skapt gode resultater både for merkevare og byrå, sier de to byrå-gründerne Syvertsen og Bråthen-Nordland. Nå tar de og gjør et løft og henter inn ytterligere forsterkninger i Simon Samdal, som tar på seg jobben som ny daglig leder i byrået.
Simon Samdal er 29 år og kommer til S & B-N fra Nordisk Film Shortcut i Oslo der han har hatt stillingen «Head of Commercial» i selskapet. Han har jobbet med merkevarer som DNB, Norges sjømatråd, McDonalds og Telenor i tett samarbeid med produksjonsselskaper og reklame- og mediebyråer. – Siden 2017 har jeg vært involvert i over 400 reklameproduksjoner, både for store og små produksjonsselskaper, reklamebyråer, mediebyråer og sluttkunder. S & B-N er et miljø jeg har jobbet med flere ganger, og som jeg har bitt meg merke i. De leverer alltid på veldig høyt nivå, og har en «it-faktor» som er råere enn Pennywise (karakter i skrekkfilmen «It», red.anm.), sier Samdal. Christian Bråthen-Nordland sier den nye daglige lederen «er en blid og omgjengelig fagnerd som har gode lederegenskaper og er flink til å se mennesker og deres behov.» – Med han som daglig leder sikrer vi oss enda en viktig brikke for byråets utvikling. Man må være litt potet for å jobbe hos oss, og det er Simon definitivt. Han kan alt fra å klippe film til å sette på en LP-plate, sier Bråthen-Nordland.