Image

Rasmussen

Nytt navn og ny profil

Einar N. Rasmussen etablerte og bygde opp en betydelig virksomhet innen internasjonal skipsfart på midten av 1900 tallet. I perioden 1997 til 2003 gjennomførte Rasmussengruppen en strategisk endringsprosess som ledet til at virksomheten hovedsakelig ble – og fortsatt er – rettet mot tre forretningsområder: Finansielle investeringer, eiendom, offshore.

Når Dag Rasmussen ga S & B-N oppgaven med å fornye profilen til Rasmussengruppen, fokuserte vi på Rasmussengruppens historie, hvem de er nå og veien videre.
For å møte Dag Rasmussen sitt ønske om et mer brukervennlig og enklere logo-navnetrekk, døpte vi om Rasmussengruppen til Rasmussen. Kortere og mer emosjonelt. Flagg-symbolet med den velkjente «R’en ble også ivaretatt, men tilpasset noe for å bli mer synlig på bl.a. mindre digitale flater. Nytt fontprogram ble satt for å skape en mer fremoverlent profil på flater som PowerPoint-mal og ny universell webside. S & B-N bidro også på formulering av «tone of voice» på tekster.
Med små veloverveide justeringer, og godt samarbeid skapte vi en ny moderne profil som ivaretar familiebedriftens spennende historie, samtidig som den symboliserer en ny generasjon. Evolusjon vinner over revolusjon.

Gjengen fra oss:
Christian Bråthen-Nordland Kreatør / Designer
.
Jostein Syvertsen Rådgiver
.
Nina Bråthen-Nordland Prosjektleder
.
Julia Marie Naglestad Foto
.
Erik Berhus Webutvikler
.
Dag Rasmussen / Lars Christian Jacobsen Ansvarlig fra kunde
Lyst på noe slikt for din merkevare?
Evolusjon
Den hvite diamanten i symbolet har blitt åpnet opp, og de fire hjørnene symboliserer nå Rasmussens satsningsområder.
Ny webside: Desktop
Mobil
Logo-
univers
Profilbilder
En mer synlig profil