KUNDE:
Norges Energi

OPPDRAG:
Ring en venn

Som en konsekvens av pandemien er det mange som har fått et nytt syn på ensomhet og temaet har fått et større fokus.

Derfor satte vi opp en kampanje for Norges Energi der vi oppfordret til å spinne hjulet og delta i en liten lek. Målgruppen ble bedt om å spinne hjulet for så å ringe noen, og dermed gi en liten oppmerksomhet og lyse opp hverdagen til sine medmennesker. 

I tillegg til å kjøre bannere gikk vi også ut i gatene i Kristiansand med lykkehjulet og oppfordret også tilfeldige på gaten til å delta og lyse opp hverdagen til noen. 

Det ble også lagd en mer alvorlig film, hvor tema ensomhet ble belyst sterkere. Filmen er følsom og setter lys på det å føle seg alene. Filmen stiller spørsmål ved hva ensomhet er og kommer med en mulig løsning på problemet, noe så enkelt som å ringe hverandre.

Kampanjen «Ring en venn» ble kjørt med videoer og bannere på ulike digitale flater nasjonalt.