Image

Hennig-Olsen / Det beste fra to verdener

Fra 0 til 1 million

I over 30 år har Hennig-Olsen Is og Freia samarbeidet om å skape gode iskrem smaker. 2020 ble ekstra eventyrlig, da Hennig-Olsen Is og Freia lanserte sin sterkeste co-brandingen noen gang. S & B-N sin oppgave var å utvikle et 360° kommunikasjonskonsept for denne storsatsningen, samt utføre pakningsdesign for hele serien.

I samarbeid med Hennig-Olsen, ble konseptet «Det beste fra to verdener» skapt.
Konseptet lot oss elegant kombinere de to merkevarene i ett og samme univers. Noe som aldri tidligere hadde blitt gjort. Et nytt og spennende merkevarelandskap, hvor Freias velkjente kuer og fjell, møtte Hennig-Olsens – sommer, måker og skjærgård. Et uttrykk folk enkelt kjente seg igjen i, og ga høy smaksgaranti, selv om dette var lansering av nyheter. Melkesjokoladeis fikk æren av å spille hovedrollen da den eventyrlige nyhets-kampanjen ble lansert. Konseptet ble sluppet i midten av mai, og var for anledningen ikledd bunad for å markere den mest nasjonalromantiske dagen av alle, 17. mai. Freia Melkesjokolade-is på pinne, ble umiddelbart en hit hos norske iskremelskere. Melkesjokolade-is nummer 1 million ble solgt etter kun 18 uker på markedet. En ny rekord ­– aldri før har en nyhet nådd 1 million solgte ispinner raskere. Hele 6 av 10 svarte også at de, etter å ha sett kampanjen, svært sannsynlig ville kjøpe og smake Melkesjokolade-is. Sesongene etter, fulgte andre folkekjære klassikere som Firkløver og Smil.

Teamet bak jobben:
.
Jostein Syvertsen Prosjektleder, rådgiver & kreatør
.
Christian Bråthen-Nordland Kreativ leder, regissør & kreatør
.
Rune Helander Art director & storyboard
.
Nina Bråthen-Nordland Koordinator & stylist
.
Nicolai Bye Grafisk ferdiggjører
.
Eline Langøy Brattsti Innhold SoMe
.
3D av iskrem S & B-N & Anagram
.
Chris Thomas Johansen Produsent
.
Scream Filmproduksjon & CGI
.
Anders Hennig-Olsen Ansvarlig fra kunde
.
Både og Radioproduksjon
.
Carat Mediebyrå
Lyst på noe slikt for din merkevare?
Melkesjokoladeis på pinne…
Melkesjokoladeis i boks…
Hennig-Olsen is / 'Genialt' / 15 sek
Hennig-Olsen is / 'For godt til å være sant' / 20 sek
Hennig-Olsen is / 'Kakk-kakk' / 15 sek
1 million
solgte ispinner på
18 uker
Firkløveris på pinne…
Firkløveris utendørs
Eksempel fra utendørs: Lansering av Firkløver

Eksempel fra opptak på green screen for å skape 'Det beste fra to verdener'-universet
Kapittel 3 i iskremeventyret handler om Smil som ble lansert i 2023!