Hennig-Olsen / Det beste fra to verdener
Fra 0 til 1 million
I over 30 år har Hennig-Olsen Is og Freia samarbeidet om å skape gode iskrem smaker. 2020 ble ekstra eventyrlig, da Hennig-Olsen Is og Freia lanserte sin sterkeste co-brandingen noen gang. S & B-N sin oppgave var å utvikle et 360° kommunikasjonskonsept for denne storsatsningen, samt utføre pakningsdesign for hele serien.
I samarbeid med Hennig-Olsen, ble konseptet «Det beste fra to verdener» skapt.
Konseptet lot oss elegant kombinere de to merkevarene i ett og samme univers. Noe som aldri tidligere hadde blitt gjort. Et nytt og spennende merkevarelandskap, hvor Freias velkjente kuer og fjell, møtte Hennig-Olsens – sommer, måker og skjærgård. Et uttrykk folk enkelt kjente seg igjen i, og ga høy smaksgaranti, selv om dette var lansering av nyheter. Melkesjokoladeis fikk æren av å spille hovedrollen da den eventyrlige nyhets-kampanjen ble lansert. Konseptet ble sluppet i midten av mai, og var for anledningen ikledd bunad for å markere den mest nasjonalromantiske dagen av alle, 17. mai. Freia Melkesjokolade-is på pinne, ble umiddelbart en hit hos norske iskremelskere. Melkesjokolade-is nummer 1 million ble solgt etter kun 18 uker på markedet. En ny rekord – aldri før har en nyhet nådd 1 million solgte ispinner raskere. Hele 6 av 10 svarte også at de, etter å ha sett kampanjen, svært sannsynlig ville kjøpe og smake Melkesjokolade-is.
Sesongene etter, fulgte andre folkekjære klassikere som Firkløver og Smil.