KUNDE:
Hennig-Olsen Is

OPPDRAG:
Det beste fra to verdener – Freia Melkesjokoladeis

–Hennig-Olsen Is har i over 30 år hatt et tett samarbeid med Freia og Mondelēz. I 2020 lanserte Hennig-Olsen Is sin sterkeste co-brandingen med Freia noen gang. 

Vår oppgave var å utvikle en 360° mediekampanje for Hennig-Olsens storsatsning på Freia/Mondelēz produkter. Freia Melkesjokoladeis skulle spille førstefiolin og fronte kampanjen.

Gjennom konseptet «Det beste fra to verdener» ønsket vi å kombinere to folkefavoritter i et harmonisk landskap. Hovedtanken var å presentere nyhetene i et miljø der vi blander det nasjonalromantiske Freia-landskapet, kuer og fjell med Hennig-Olsens sommer, sol og sørlandet. Dette landskapet måtte skapes gjennom en kombinasjon av 3D, film, foto og animasjon.

Alt i alt ville vi lage en stil som skaper følelser rundt noe som er trygt og ekte, klassisk og tidløst, men samtidig moderne. Ved å spille på tryggheten og tidløsheten som ligger i denne klassikeren, gir vi målgruppen en smaksgaranti selv om dette er en iskrem-nyhet.

Lanseringen i 2020 av Hennig-Olsens iskremserie med Freia, Oreo og Daim har vært en helt magisk suksess og må vel uten tvil være årets beste lansering. Produktene har blitt tatt i mot med overveldende begeistring hos forbrukerne, og  gjenkjøpet er høyt for alle varianter.

Mediekampanjen «Det beste fra to verdener» har levert fantastiske resultater. Hele 6 av 10 svarer at de etter å ha sett kampanjen er svært sannsynlig til å ville kjøpe produktet i fremtiden.

Modellene med produkt og rekvisitter filmes på greenscreen og integreres med CGI Freia + Hennig-Olsen landskapet.

I lys av situasjonen (covid-19) ble alt filmet i Oslo, med regi og produsent i Kristiansand på Teams.