KUNDE:
Hennig-Olsen Is

OPPDRAG:
Freia Firkløver 360° mediekampanje

 

 

Det beste fra to verdener, del to!

Freia Melkesjokolade gjorde braksuksess som iskrem. Nå kan iskrem- og sjokoladeelskere glede seg over at nok en favoritt finner sin plass i isdisken: Hennig-Olsen Is lanserer Freia Firkløver som iskrem.

I likhet med i året før var vår oppgave var å utvikle en 360° mediekampanje for Hennig-Olsens storsatsning på Freia firkløver. Vi ville videreføre konseptet «Det beste fra to verdener» og suksessen fra i Freia Melkesjokoladeis.

Solgte til 1 million på rekordtid

Freia Melkesjokolade-is på pinne ble umiddelbart en hit hos norske iskremelskere. Iskrem nummer 1 million ble solgt etter kun 18 uker på markedet i 2020. Det er ny rekord ­– aldri før har en nyhet nådd 1 million solgte ispinner raskere.

Gjennom konseptet «Det beste fra to verdener» ønsket vi å kombinere to folkefavoritter i et harmonisk landskap i likehet med sin forgjenger Melkesjokoladeisen. Hovedtanken var å presentere nyhetene i et miljø der vi blander det nasjonalromantiske Freia-landskapet, kuer og fjell med Hennig-Olsens sommer, sol og Sørlandet.

Dette landskapet måtte skapes gjennom en kombinasjon av 3D, film, foto og animasjon. På denne måten gjenkjenner forbrukeren umiddelbart produktet ubevisst, fordi disse to merkevarene allerede har en stor gjenkjennelseseffekt.

Alt i alt ville vi lage en stil som skaper følelser rundt noe som er trygt og ekte, klassisk og tidløst, men samtidig moderne. Ved å spille på tryggheten og tidløsheten som ligger i denne klassikeren, gir vi målgruppen en smaksgaranti selv om dette er en iskrem-nyhet.

 

Mediekampanjen «Det beste fra to verdener» har levert fantastiske resultater. Hele 6 av 10 svarer at de etter å ha sett kampanjen er svært sannsynlig til å ville kjøpe produktet i fremtiden.

Modellene med produkt og rekvisitter filmes på greenscreen og integreres med CGI Freia + Hennig-Olsen landskapet.

Som storebror ble også Firkløverisen filmet inne i studio med greenscreen, men denne gangen kunne vi heldigvis være med på opptak fysisk. I år filmet vi hos Mose by Scream og hadde med oss lokale modeller. I likhet med i fjor kledde vi både Oslo og Kristiansand inn i en vakker, blå Freia Firkløver-drakt!

Ingen andre Hennig-Olsen Is-produkter har solgt 1 million FPK til detaljist raskere enn Freia Melkesjokoladeis. Det tok kun 19 uker!