Blå Kors ble årets Markedsfører i Vest-Agder

6. des, 2019 | Aktuelt | 0 kommentarer

Kampanjen vi skapte for Blå Kors og SnakkOmMobbing.no høstet veldig god effekt hos målgruppen. Ekstra gøy er det at den også ført til at Blå Kors ble årets Markedsfører i Vest-Agder.

Her er juryens begrunnelse:

«Vinner av prisen for årets markedsfører 2019

Årets vinner har virkelig forstått at et grundig forarbeid og innsikt i målgruppen er nøkkelen til å utarbeide en markedsstrategi som lykkes. Vinneren har kombinert resultater fra forskning, feltstudier og egne erfaringer til å utarbeide en markedsstrategi som treffer riktig målgruppe med riktig budskap til riktig tid i riktige kanaler. De møter målgruppen på deres hjemmebane og i deres univers, med budskap som målgruppen kjenner seg igjen i og lytter til. Juryen er virkelig imponert over hvor godt vinneren forstår målgruppen, og hvordan de klarer å sette seg inn i deres hverdag og behov. Juryen er også imponert over hvordan vinneren har brukt denne kunnskapen til å utarbeide en kampanje og et konsept som virkelig gir effekt.

Den brilliante markedsføringen har ført til at vinneren har måtte øke sin bemanning for å håndtere markant økt etterspørsel. Dette har de klart med begrensede midler. Vinneren har bevist at godt håndverk er viktigere enn et stort markedsbudsjett. Juryen er derfor ikke overrasket over at den lokale kampanjen har blitt adoptert og brukt nasjonalt, og at konseptet har blitt videreutviklet til nye områder.

Mobbing er et krevende og vanskelig tema. Det er vanskelig å lage budskap som ungdom i alderen 12 – 17 år lytter til. SnakkOmMobbing.no har knekt denne koden. Juryen vil derfor gratulere Blå Kors som vinner av prisen årets markedsfører 2019.»

 

 

Se caset her

Siste fra Aktuelt:

Andreas Hus

Andreas Hus

Noen prosjekter krever ekstra innsikt og respekt når man skal lage kommunikasjonsløsninger. I Norge lever over 6000 barn med livsforkortende sykdommer. Om ett år åpner Foreningen for Barnepalliasjon (FFB), Norges første barnehospice som skal ligge i Kristiansand. Et...

Nytt ungt og kreativt blod på huset

Nytt ungt og kreativt blod på huset

Etter en lang ansettelsesprosess med 90’ish søkere, falt vi til slutt ned på talentene Eline Langøy Brattsti og Nicolai Bye. Eline Langøy Brattsti (24) er nyutdannet innholdsprodusent og digital markedsfører med Bachelor i Kommunikasjon og medier fra Universitetet i...

Årskortfamilier opplever mer

Årskortfamilier opplever mer

Sørlandet får stadig flere Årskortfamilier. Aktive, nysgjerrige familier som elsker å gå tur sammen i naturskjønne omgivelser, året rundt.Ingen dager er like i Dyreparken, man opplever noen nytt hver gang. Årskort...

SnakkOmPsyken

SnakkOmPsyken

På Verdensdagen for psykisk helse (10. oktober 2019) lanserte Blå Kors Chat-senter, tjenesten SnakkOmPsyken.no. Et nasjonalt tilbud for barn og unge hvor de kan dele alt om sin psykiske helse. Alt er 100 % anonymt, gratis og de snakker med en trygg voksen (fagperson)....