Andreas Hus

20. apr, 2021 | Aktuelt | 0 kommentarer

Noen prosjekter krever ekstra innsikt og respekt når man skal lage kommunikasjonsløsninger. I Norge lever over 6000 barn med livsforkortende sykdommer. Om ett år åpner Foreningen for Barnepalliasjon (FFB), Norges første barnehospice som skal ligge i Kristiansand. Et sted som skal gi alvorlig syke barn og deres familier et styrket tilbud.

Gründer og daglige leder i FFB, Natasha Pedersen, har jobbet i 11 år for at disse familiene skal få et slikt tilbud i Norge. Da datteren til Natasha var ett år gammel, sa legene at hun levde på overtid. Mot alle odds levde hun i 16 år til. Barnehospicet er oppkalt etter Andrea og skal være et hjem utenfor hjemmet, fullt av liv, lek og mestring.

S & B-N sin jobb var å lage en kampanje som skulle bygge nasjonal kjennskap og kunnskap til Andreas Hus og FFB. Med bruk av animasjon kunne vi fortelle en sterk historie som inneholdt situasjoner mange pårørende og involverte ville kjenne seg igjen i, og samtidig gi utenforstående et innblikk i hvordan det er å leve med døden. Enten som familie, mor, far, bror, søster eller nære venner.

Det animerte uttrykket gav oss også mulighet til å skape god gjenkjennelseseffekt i alle flater og formater på kort tid. Har man sett filmen en gang, husker man hele historien i gjensyn av en snutt eller et stillbilde fra uttak av scener.

Uttrykket blir også tatt ut i brosjyremateriell, plakater og på andreashus.no.

Kampanjen går som 30 og 60 sek på TV 2 , digitale flater og SoMe.

Siste fra Aktuelt:

Inspira-kampanje

Inspira-kampanje

Her er en liten smakebit fra Inspira-kampanjen vi lagde for Hennig-Olsen, og som ble kjørt nasjonalt i oktober og november. Filmene gikk på TV, digitalt og som adshels.[arve url="https://vimeo.com/371129371"...

Vipers stunt

Vipers stunt

Med 13 sterke titler, final four og som regjerende cupmester, seriemester og norgesmester, ruver Vipers på toppen som et av verdens beste håndballag! S & B-N jobber med å bygge merkevaren Vipers, men hjelper også med å få publikum til å komme på kampene. Her er en...

Tilfredsstill lysten

Tilfredsstill lysten

Sommeren er i gang og vi har nettopp lansert en ny kampanje for Crème sammen med Hennig-Olsen Is. Her kan du se to av filmene fra kampanjen. Kjøper du Crème Karamell & Peanøtt eller Crème Cookie Dough, kan du finne en gullbillett i pakningen som tar deg til...

Finalist i New York Festivals

Finalist i New York Festivals

S & B-N ble finalist i den globale reklamekonkurransen New York Festivals Advertising Awards med kampanjen «Snitcher du, dør du» for Blå Kors. Med arbeid fra mer enn 65 land som blir juryert av ca. 400 bransjefolk fra hele verden, endte arbeidet blant topp fire i...