Andreas Hus

20. apr, 2021 | Aktuelt | 0 kommentarer

Noen prosjekter krever ekstra innsikt og respekt når man skal lage kommunikasjonsløsninger. I Norge lever over 6000 barn med livsforkortende sykdommer. Om ett år åpner Foreningen for Barnepalliasjon (FFB), Norges første barnehospice som skal ligge i Kristiansand. Et sted som skal gi alvorlig syke barn og deres familier et styrket tilbud.

Gründer og daglige leder i FFB, Natasha Pedersen, har jobbet i 11 år for at disse familiene skal få et slikt tilbud i Norge. Da datteren til Natasha var ett år gammel, sa legene at hun levde på overtid. Mot alle odds levde hun i 16 år til. Barnehospicet er oppkalt etter Andrea og skal være et hjem utenfor hjemmet, fullt av liv, lek og mestring.

S & B-N sin jobb var å lage en kampanje som skulle bygge nasjonal kjennskap og kunnskap til Andreas Hus og FFB. Med bruk av animasjon kunne vi fortelle en sterk historie som inneholdt situasjoner mange pårørende og involverte ville kjenne seg igjen i, og samtidig gi utenforstående et innblikk i hvordan det er å leve med døden. Enten som familie, mor, far, bror, søster eller nære venner.

[arve url=»https://vimeo.com/530807137/fe477cbe6b» loop=»no» muted=»no» /]

Det animerte uttrykket gav oss også mulighet til å skape god gjenkjennelseseffekt i alle flater og formater på kort tid. Har man sett filmen en gang, husker man hele historien i gjensyn av en snutt eller et stillbilde fra uttak av scener.

Uttrykket blir også tatt ut i brosjyremateriell, plakater og på andreashus.no.

Kampanjen går som 30 og 60 sek på TV 2 , digitale flater og SoMe.

Siste fra Aktuelt:

Vi ansetter ny daglig leder!

Vi ansetter ny daglig leder!

Vi styrker laget og henter inn Simon Samdal. Simon kommer til S & B-N fra Nordisk Film Shortcut i Oslo der han har hatt stillingen «Head of Commercial», og skal nå ta på seg jobben som ny daglig leder hos oss.     - Råere enn PennywiseSimon Samdal er 29 år og har...

Tid for cruise!

Tid for cruise!

Før sommeren jobbet vi ut et kreativt konsept og merkevarebyggende lanseringskampanje for det nyoppstartede cruiseselskapet Holland Norway Lines.Med det kreative konseptet «Tid for cruise» får Holland Norway Lines et unikt og treffende slagord, samtidig som det også...

Vipers 2021

Vipers 2021

Tidligere i høst hadde vi tidenes shoot med Vipers Kristiansand og Stian Foss på Aquarama her i Kristiansand. Her er et lite utvalg av noen av bildene. Vi er superfornøyde med resultatene og så imponerte over alle spillerne som kastet seg ut i en litt annerledes shoot...

Nytt ungt og kreativt blod på huset

Nytt ungt og kreativt blod på huset

Etter en lang ansettelsesprosess med 90’ish søkere, falt vi til slutt ned på talentene Eline Langøy Brattsti og Nicolai Bye. Eline Langøy Brattsti (24) er nyutdannet innholdsprodusent og digital markedsfører med Bachelor i Kommunikasjon og medier fra Universitetet i...